I pored najava, otvaranjem naftnog tržišta teško da ćemo dobiti i jeftinije derivate. To potvrđuje i činjenica da je za samo 20 dana plin za automobile poskupeo za 12 dinara, a dizel goriva oko pet dinara po litru. TNG odnosno, plin za automobile, propagiran je kao čist i jeftin derivat, zbog čega je vozačima preporučivano da pređu na to gorivo. Čistoća i dalje nije sporna, ali epitet jeftin već je pod znakom pitanja. Od početka godine, poskupeo je duplo. TNG se uvozi, a cenu formira berza, obrazlažu trgovci, navodeći više razloga koji su doveli do poskupljenja. To je prvenstveno početak grejne sezone, kraj kriznog perioda u Evropi u industriji, znači povećana je potrošnja. Na cenu je najviše uticao štrajk francuskih radnika, koji je onemogućio punjenje rezervoara na vreme. Samim tim su nestašice, a čim imate nestašicu, cena raste. Plin za automobile u Srbiji je trenutno i do 10 odsto skuplji nego u okruženju. Trgovci autogasom očekuju da će Pravilnik o cenama tog derivata, koji se priprema, realnije definisati cenu.
U poslednjih mesec dana, plin za automobile poskupeo za 12 dinara, a dizel za pet. Trgovci autogasom očekuju da će Pravilnik o cenama tog derivata, koji se priprema, realnije definisati cenu.
I pored najava, otvaranjem naftnog tržišta teško da ćemo dobiti i jeftinije derivate. To potvrđuje i činjenica da je za samo 20 dana plin za automobile poskupeo za 12 dinara, a dizel goriva oko pet dinara po litru.
TNG odnosno, plin za automobile, propagiran je kao čist i jeftin derivat, zbog čega je vozačima preporučivano da pređu na to gorivo. Čistoća i dalje nije sporna, ali epitet jeftin već je pod znakom pitanja. Od početka godine, poskupeo je duplo.
TNG se uvozi, a cenu formira berza, obrazlažu trgovci, navodeći više razloga koji su doveli do poskupljenja.
"To je prvenstveno početak grejne sezone, kraj kriznog perioda u Evropi u industriji, znači povećana je potrošnja", kaže Aleksandar Jonev iz CEFTA organizacije za TNG.
Jonev kaže da je na cenu najviše uticao štrajk francuskih radnika, koji je onemogućio punjenje rezervoara na vreme.
"Samim tim su nestašice, a čim imate nestašicu, cena raste", objašnjava Jonev.
Plin za automobile u Srbiji je trenutno i do 10 odsto skuplji nego u okruženju. Trgovci autogasom očekuju da će Pravilnik o cenama tog derivata, koji se priprema, realnije definisati cenu.
Međutim, ne miruju ni cene dizel-goriva. Naftaši kažu da je D2 skuplji, jer ga nije bilo u NIS-u i tek ove sedmice snabdevanje se normalizuje, a potražnja je velika zbog jesenje setve. I evrodizel iz uvoza je skup.
"Razlog što nije došlo do značajnijeg pojeftinjenja na benzinskim stanicama jeste taj što smo mi ravnali gubitke u poslovanju sa NIS-om, kupujući skupe derivate od NIS-a i prateći njegove uslove, tako da nismo mogli da zaradimo na tim derivatima. Imali smo čak i gubitke i onda smo te gubitke ravnali sa razlikom u ceni evrodizela", ističe Bora Tatić iz Udruženja benzinskih stanica Srbije.
Kako RTS saznaje, domaći naftaši, ovih dana, ipak, ponovo pregovaraju sa NIS-om o saradnji i posle otvaranja tržišta.